اصول رای زنی برای فریلنسرها ; ۳ نکته حتمی برای داشتن درآمدی بیشتر
فریلنسری یک روش کاری مورداستقبال فی مابین جوان ها و تمام گروههای جامعه است . خیلی از اشخاص پیش از استخدامشدن در شرکتها یا این که فعال سازی کسب وکار خویش , مدتی را بهعنوان فریلنسر عمل کردهاند . با این وجود , اکثری از فریلنسرهای تازهکار تجربه کافی در مصاحبه و رابطه با مشتریان ندارند و همین قضیه منجر می گردد تجارب تلخی دراین فعالیت داشته باشند . درین مقاله به اصول گفتگو فریلنسرها و نکات مهمی که هر فریلنسر بایستی در رابطه مشتریان خویش بداند اشاره میکنیم .
سه اختلال کلیدی فریلنسرها
امروزه از هر ۳ نفر مشغول به کار در ایالات متحده یک نفر فریلنسر است . حدود ۵۷ میلیون از ۱۶۰ میلیون نفر از اشخاصی که شاغلاند شامل این مجموعه میباشند . فریلنسرها نهتنها در رشتههای کاری خویش حرفهایاند , بهنوعی مدیریت کسبوکارشان هم میباشند و برای خویش برندسازی , بازاریابی تولیدات , مدیر مالی و رای زنی با مشتریان را انجام میدهند . این مذاکرات برای کارفرماهای جدا می تواند چالشبرانگیز باشد ; البته فریلنسرهایی که در مذاکرات پیروز نیستند از کسب سودهای بالقوه بازمیمانند , پرورش تعداد پروژه و نمونهکارهای خویش را به تعویق میاندازند و فرصتهای کاری آتی را که نتیجه ها ساخت ارتباط عالی با مشتری و ارجاعات آنها به آشنایانشان است از دست میدهند .
۱ . رابطهای از صمیم قلب بسازید
رابطه ها از صمیم قلب و مسئولانه است که عمل را جهت دهی میکند . مردمان با اشخاصی که آشنایی بیشتری از آن ها داراهستند فعالیت میکنند . در واقع «آشنایی» شالوده و خاستگاه اعتماد در ارتباط ها در بین انسانهاست .
اینکه شما بهعنوان فریلنسر می بایست در آستانه فعالیت , با خودباوری کافی روابطی بر مبنا اعتماد بسازید اصل زیاد مهمی است . در یک کمپانی بزرگ , تصمیم گیری در رابطه تولید رابطه ها از صمیم قلب ممکن است از طرف سهامداران یا این که رئیس ها شرکتها گرفته شود ; ولی درحالتی که شما فریلنسر باشید , مبتنی بر میل خویش تصمیمگیری میکنید . جور ارتباط مشتری با شما تنها به خودتان مربوط است . از لحظه استارت رای زنی با یک مشتری تا هنگامی که با آنها توافق میکنید , موفقیت در مصاحبه بستگی متعددی بهاین مسئله داراست که آیا آنها میخواهند با شما عمل نمایند یا این که خیر .
بهعنوان فریلنسر , وقتی که گفتمان را آغاز میکنید , قواعد رابطهتان با مشتری را طوری تهیه و تنظیم نمایید که بیان کننده بازتابی از بِرَند و بها عمل شماست . این فعالیت را با بیان کردن چگونگی ورودتان بهاین فعالیت , تعریف صلاحیتها و تواناییهایتان و موضوعات مشترک برای حرف انجام دهید .
۲ . در قبال وسوسه تخفیفدادن پایداری فرمایید
ساخت رابطهای عالی با مشتری لزوما بُرد را تضمین نمیکند : موقعیت توافق با اهمیت است .
در یک شرکت کردن , ممکن است شرکتهای بزرگ نرخ را بشکنند و ارزش را ذیل بیاورند تا بر رقبا غلبه نمایند و پروژه را در دست بگیرند . این شرکتها بهدلیل گستردگی کارشان میتوانند ضرر و زیان ناشی از شکستها را جبران نمایند . تعداد متعددی از فریلنسرها هم برای تصاحب کردن پروژه از تخفیف به کارگیری میکنند , ولی چنین رویکردی برای شما ممکن است به کاهش درآمدتان سبب ساز شود .
فرض نمائید شما مبلغ ۵۰ دلار در هر ساعت را برای عمل خویش معلوم کردهاید . ممکن است شم فرمائید برای جذب مشتریان یا این که برندهشدن در پروژهای که به انجام آن عشق دارید , میتوانید این عدد را تا ۴۰ دلار در هر ساعت کاهش دهید ; البته این فعالیت ممکن است پای کمارزشبودنتان متن شود , خصوصا برای فریلنسرهایی که آنلاین عمل میکنند , زیرا نرخهای کاری آنها در پروژههای پیشین ثبت میشود و مشتریان میتوانند آنها را تماشا نمایند . با دادن تخفیفهای همیشگی , قابلیت و امکان ارتقا حقوق ـ چه بسا با بیشترشدن تجربهتان طی زمان ــ در حالتیکه ناممکن نشود طاقت فرسا میشود .
۳ . وقتتان را برای مشتریان غیرمناسب تلف نکنید
در روند مذاکرات با مشتریان بالقوه , وفاداری به اصول برقراریِ رابطه دوستانه فراوان وسوسهانگیز است ; البته گهگاه این مسئله ممکن است برایتان گران به اتمام برسد . بخش اعظمی از فریلنسرها از مشتریانی که ساعتها وقت