اصول رای زنی برای فریلنسرها ; ۳ نکته حتمی برای داشتن درآمدی بیشتر
فریلنسری یک روش کاری مورداستقبال فی مابین جوان ها و تمام گروه‌‌های جامعه است . خیلی‌ از اشخاص پیش از استخدام‌شدن در شرکت‌ها یا این که فعال سازی کسب وکار خویش , مدتی را به‌عنوان فریلنسر عمل کرده‌اند . با این وجود , اکثری از فریلنسرهای تازه‌کار تجربه کافی در مصاحبه و رابطه با مشتریان ندارند و همین قضیه منجر می گردد تجارب تلخی در‌این فعالیت داشته باشند . درین مقاله به اصول گفتگو فریلنسرها و نکات مهمی که هر فریلنسر بایستی در رابطه مشتریان خویش بداند اشاره میکنیم . 

سه اختلال کلیدی فریلنسرها

امروزه از هر ۳ نفر مشغول به کار در ایالات متحده یک نفر فریلنسر است . حدود ۵۷ میلیون از ۱۶۰ میلیون نفر از اشخاصی که شاغل‌اند شامل این مجموعه میباشند . فریلنسر­ها نه‌تنها در رشته‌های کاری خویش حرفه‌ای‌اند , به‌نوعی مدیریت کسب‌وکارشان هم می‌باشند و برای خویش برندسازی , بازاریابی تولیدات , مدیر مالی و رای زنی با مشتریان را انجام میدهند . این مذاکرات برای کارفرماهای جدا می تواند چالش‌برانگیز باشد ; البته فریلنسرهایی که در مذاکرات پیروز نیستند از کسب سودهای بالقوه بازمی­‌مانند , پرورش تعداد پروژه و نمونه‌کارهای خویش را به تعویق می­‌اندازند و فرصت­‌های کاری آتی را که نتیجه ها ساخت ارتباط عالی با مشتری و ارجاعات آن­ها به آشنایانشان است از دست می‌­دهند .

۱ . رابطه‌ای از صمیم قلب بسازید

رابطه ها از صمیم قلب و مسئولانه است که عمل را جهت دهی می­‌کند . مردمان با اشخاصی که آشنایی بیشتری از آن ها دارا‌هستند فعالیت می‌­کنند . در واقع «آشنایی» شالوده و خاستگاه اعتماد در ارتباط ها در بین انسان‌هاست .

این‌که شما به‌عنوان فریلنسر می بایست در آستانه فعالیت , با خودباوری کافی روابطی بر مبنا اعتماد بسازید اصل زیاد مهمی است . در یک کمپانی بزرگ , تصمیم گیری در رابطه تولید رابطه ها از صمیم قلب ممکن است از طرف سهامداران یا این که رئیس ها شرکت‌ها گرفته شود ; ولی در‌حالتی که شما فریلنسر باشید , مبتنی بر میل خویش تصمیم‌گیری می­‌کنید . جور ارتباط مشتری با شما تنها به خودتان مربوط است . از لحظه استارت رای زنی با یک مشتری تا هنگامی که با آن­ها توافق می­‌کنید , موفقیت در مصاحبه بستگی متعددی به‌این مسئله داراست که آیا آن­ها می­‌خواهند با شما عمل نمایند یا این که خیر .

به‌عنوان فریلنسر , وقتی که گفتمان را آغاز می­‌کنید , قواعد رابطه‌­تان با مشتری را طوری تهیه و تنظیم نمایید که بیان کننده بازتابی از بِرَند و بها عمل شماست . این فعالیت را با بیان کردن چگونگی ورودتان به‌این فعالیت , تعریف صلاحیت­‌ها و توانایی­‌هایتان و موضوعات مشترک برای حرف انجام دهید .

۲ . در قبال وسوسه تخفیف‌دادن پایداری فرمایید

ساخت رابطه‌ای عالی با مشتری لزوما بُرد را تضمین نمی­‌کند : موقعیت توافق با اهمیت است .

در یک شرکت کردن , ممکن است شرکت‌­های بزرگ نرخ را بشکنند و ارزش را ذیل بیاورند تا بر رقبا غلبه نمایند و پروژه را در دست بگیرند . این شرکت­‌ها به‌دلیل گستردگی کارشان می­‌توانند ضرر و زیان ناشی از شکست‌ها را جبران نمایند . تعداد متعددی از فریلنسر­ها هم برای تصاحب کردن پروژه از تخفیف به کارگیری می­‌کنند , ولی چنین رویکردی برای شما ممکن است به کاهش درآمدتان سبب ساز شود .

فرض نمائید شما مبلغ ۵۰ دلار در هر ساعت را برای عمل خویش معلوم کرده‌­اید . ممکن است شم فرمائید برای جذب مشتریان یا این که برنده‌شدن در پروژه‌ای که به انجام آن عشق دارید , می­‌توانید این عدد را تا ۴۰ دلار در هر ساعت کاهش دهید ; البته این فعالیت ممکن است پای کم‌ارزش‌بودنتان متن شود , خصوصا برای فریلنسر­هایی که آنلاین عمل می‌­کنند , زیرا نرخ‌­های کاری آن­ها در پروژه‌های پیشین ثبت می­‌شود و مشتریان می­‌توانند آن­ها را تماشا نمایند . با دادن تخفیف‌های همیشگی , قابلیت و امکان ارتقا حقوق ـ چه بسا با بیشترشدن تجربه‌تان طی زمان ــ در حالتی‌که ناممکن نشود طاقت فرسا می‌­شود .

۳ . وقتتان را برای مشتریان غیرمناسب تلف نکنید

در روند مذاکرات با مشتریان بالقوه , وفاداری به اصول برقراریِ رابطه دوستانه فراوان وسوسه‌انگیز است ; البته گهگاه این مسئله ممکن است برایتان گران به اتمام برسد . بخش اعظمی از فریلنسر­ها از مشتریانی که ساعت‌­ها وقت